tisdag 23 juli 2013

Tallrikar uppåt väggarna


Tack, tack, tack och tack igen för alla solstrålar ni har skickat hit!

Nu skiner solen från en klarblå himmel! Ni är ju fantastiska!
Mössa av och shorts på. :)

Nu räknar jag ner till semestern, bara tre arbetsdagar kvar och nu är det dessutom lite lugnare på jobbet så jag orkar ta vara på fritiden också.


På bilden nedan syns min assiettvägg som jag pysslat på med ett tag. Det var svårt att fånga den bra på bild, men jag är så nöjd. Vår tomt sluttar och när man är på gårdsplanen så blir sikten precis över väggen och då ser man bara älven och inte husen vi har nedanför, men det var ännu svårare att fota på håll. :)


Vi har köpt billiga assietter på loppis bland annat och borrat hål i dem och fäst med ståltråd. Det tar tid att borra i glas så de tjockare assietterna får vi använda till det de är tänkta för. :) Några rostiga plåtkvadrater gör sig också bra i armeringsmattan.

Just det här med glasassietter i armeringsmatta såg jag i en trädgård som visades i AoT och nu har jag gjort min egen variant.


Än en gång - Tack för solen!

6 kommentarer:

  1. Jättefint! Påminner om den väggen jag såg på en mycket välbesökt pizzeria på Österlen. Kan absolut tänka mig att rost och glas är fint tillsammans.

    Härligt att solstrålarna nådde fram till er :)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Supersnyggt med glasassietterna! Har funderat på att göra något liknande men med kaffefat i porslin.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Wow! Så otroligt snyggt - och påhittigt!!
    Jag har ju min 12 m långa och höga rosenspalje - men klängrosorna har inte växt upp - man kanske skulle stjäla idén!?

    SvaraRadera
  4. Jättefint, vilken bra idé! Kanske stjäl din idé där ...

    Kram,
    Jenny

    SvaraRadera
  5. Inspirerande! Får gå på loppis och leta glasassietter och prova!

    SvaraRadera
  6. Jag såg det på en blogg och har samlat på mig en massa assietter, men hittar ingen diamantborr:( Får allt åka till stora staden och köpa så det kan bli en sådan snygg vägg också här.

    SvaraRadera