torsdag 18 juli 2013

Assiettpysslar

Jag vet inte vad som hände, men sommaren kom som av sig här uppe och tjocktröjorna plockades fram igen. Termometern har visat på 10-12 grader bara. Idag har det varit av och på-väder med lite sol och flera regnskurar.
 
Det blir inte så mycket trädgårdsliv nu, jag jobbar fortfarande och jag är nästan slutkörd när jag kommer hem. Det känns som att jag åldrats ett år per vecka den sista tiden. När trädgården spurtar på i hundra knyck så går jag på halvfart. Men. Nu är det bara drygt en vecka kvar till en välbehövlig semester!
 
 
Jag håller på med ett mindre projekt i trädgården nu och borrar hål i glasassietter när andan faller på. Det tar tid att borra i glas, men nu börjar jag se en ände på det.
 
 
Runt tomten finns det massor av skrot mer eller mindre nedgrävt (och det gäller även innanför tomtgränsen) och vi har även använt oss av en gammal rostig bilplåt(!) i vårat pysselprojekt.
 
 
Förhoppningsvis blir det klart i helgen.
 
Jag känner mig lite som Ernst faktiskt. :)
 
Såg ni honom ikväll förresten? Växthuset blev ju helt fantastiskt fint. Jag saknade växter i v ä x t-huset, men som vanligt blir det snyggt där han går fram, den goe, goe Ernst.
 
 
Må så gott!
 

4 kommentarer:

  1. Spännande projekt det där ser ut att vara! Härligt med kreativa idéer.

    SvaraRadera
  2. Du måste vara rädd om dig i jobbvärlden! Skönt att du snart har semester.

    Ja, det Ernst gör brukar bli bra och så även växthuset. Jag blev förtjust i det där med soffan men undrar ändå hur praktiskt det är i längden med fukt och så. Men, fint blev det.

    Spännande med dina glasassietter. Vad kan det bli???

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag väntar med spänning på resultatet.
    Tips och nya idéer är alltid kul, kanske något man kan 'apa' efter.
    Lycka till/ Eva

    SvaraRadera
  4. Håll ut, snart är semestern här! Min är redan över, så jag får vänta läääääänge jag. Vad spännande med pysslet, hoppas du visar fler bilder. Och jodå, här kom både strumpor och långbrallor fram!

    Kram,
    Jenny

    SvaraRadera